Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/bti/public_html/hdp.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349

Warning: mkdir(): Disk quota exceeded in /home/bti/public_html/hdp.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 504
Kartki świąteczne biznesowe krok po kroku

Firmowe kartki świąteczne

Nie tylko bliskie sobie osoby, członkowie tej samej rodziny, przyjaciele, znajomi wysyłają sobie kartki z życzeniami z okazji Bożego Narodzenia. Od jakiegoś czasu w wielu krajach i w wielu firmach, przedsiębiorstwach i korporacjach panuje zwyczaj wysyłania firmowych kartek świątecznych. Nie jest to już chyba dla nikogo niczym zaskakującym, iż kartki bożonarodzeniowe wykorzystywane są nawet w biznesie. Dana firma, przedsiębiorstwo lub korporacja wysyłają takie świąteczne pocztówki z życzeniami wybranym klientom, którzy stale korzystają z usług firmy lub partnerom biznesowym współpracującym z danym przedsiębiorstwem. Jaki jest cel wysyłania takich biznesowych kartek świątecznych? Z jednej strony jest to podtrzymanie świątecznej atmosfery, podjęcie rytuału świątecznego w sferze biznesowej. Skoro w siedzibie firmy podtrzymuje się świąteczne zwyczaje – ubiera się choinkę, rozwiesza się świąteczne lampki, organizuje się często firmową Wigilię, na której pracownicy i właściciele firmy składają sobie życzenia, dlaczego nie wysyłać także kartek świątecznych?

Firmowe kartki świąteczne mają dwa zasadnicze cele. Wysłanie bożonarodzeniowej kartki z życzeniami klientom lub partnerom biznesowym służy podtrzymaniu kontaktów biznesowych. Jeśli wysyłając kartkę pokażemy klientowi, że zależy nam na kontakcie z nim, będzie on skłonny nadal współpracować z nami. Ponadto firmowe kartki świąteczne z nadrukowanym logo firmy są rodzajem reklamy – jeśli klient zapomniał o nas, firma przy pomocy takiej kartki przypomni mu o sobie. Najkorzystniej wyglądają oczywiście kartki, na których życzenia napisane są ręcznie. Jeśli firma zdecyduje się zamówić kartki z wydrukowanymi już życzeniami, konieczne jest dopisanie kilku słów i podpisu pismem odręcznym.

Przyjmuje się, iż firmowe kartki świąteczne powinny być pozbawione jednoznacznych symboli religijnych. Zlecając drukarni wykonanie firmowych kartek bożonarodzeniowych, najlepiej wybrać uniwersalne motywy – choinki, bałwana, mikołaja, wówczas żaden klient – ateista, protestant, muzułmanin – nie będzie miał obiekcji wobec takiej kartki. Kartki biznesowe powinny jak najbardziej podkreślać indywidualne podejście do klienta – konieczny jest zatem ręczny dopisek pod życzeniami oraz warto także ręcznie zaadresować koperty. Klient, widząc iż ktoś w firmie ręcznie wpisał jego nazwisko na kopertę, czuje, że jest traktowany indywidualnie i poważnie.